3 : Design, Class Methods and Collections

collection
Mise en ligne : 16 mars 2015
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Essence of Dispatch 1/2

Descriptif

We will discuss object-oriented design: why we code with objects and classes the way we do it. Beyond design, part 3 will present Pharo's different kinds of variables and returns as well as the collection libraries and class methods.

Exercises part 3 :

Click on the exercises titles to download the documents.- Expression Results - Solution for week 2 exercise- Rewriting Expressions- [Mini-project] TinyBlog: Solution Exercise Week 2 + A Simple Teapot Web InterfaceSolutions for the new exercises will be provided in the section "Exercises" of the following part.

Vidéos

[Live] Nautilus 4 - How to become a super Pharo developer: understanding Sender and Implementors
Vidéo pédagogique
00:05:25

[Live] Nautilus 4 - How to become a super Pharo developer: understanding Sender and Implementors

Cassou
Damien
Ducasse
Stéphane
Fabresse
Luc

Dans cette vidéo, je voudrais vous montrer les analyses un peu plus poussées qu'on peut faire sur du code avec Nautilus. Donc ouvrons Nautilus, on va prendre par exemple une classe simple,

Intervenants et intervenantes

France

Titulaire d'un doctorat en Informatique (Bordeaux 1, 2011)

Maître de Conférences au sein de l'équipe RMoD du Centre de Recherche en Informatique, Signal et Automatique de Lille (CRIStAL - UMR CNRS 9189 - INRIA - IEEA) de l'Université Lille 1 - Sciences et Technologies

France

Titulaire d'un doctorat en Sciences appliquées (Nice, 1996)

Directeur de recherche, responsable de l'équipe "Évolution réflexive des systèmes logiciels éternels" (EVREF) au sein du Centre de Recherche en Informatique, Signal et Automatique de Lille (CRIStAL - UMR CNRS 9189 - INRIA - Université de Lille)

Thèmes

Discipline :